пʼятниця, 3 лютого 2017 р.

Контрольна робота № 5 «Барокко і класицизм» для 8 класу

Варіант 1
Рівень 1
1. Хто автор прозової книжки «Парадокси та проблеми»:
А) Мольєр;
Б) Лоренцо Берніні;
В) Джон Донн;
Г) П. Кальдерон
2. Збереглося 160 проповідей Донна і його найзнаменитіша. Яка саме?
А) «Духовні вправи»;
Б) «Прощання, яке забороняє сум»;
В) «Поєдинок із смертю»;
Г) «Ти допомога моя».

3. Укажіть, що у перекладі з італійської означає «бароко»:
А) прекрасний, дивовижний;
Б) фантастичний, ілюзорний;
В) дивний; химерний;
Г) фантастичний, прекрасний.
4. Пан Журден щедро обдаровує майстрів, бо вони:
А) кажуть йому лестощі;
Б) просять в нього гроші;
В) заслуговують на винагороду;
Г) талановиті майстри.
5. Мольєр створив жанр:
А) вищої трагедії;
Б) високої комедії;
В) мелодрами;
Г) драми.
6. Різновид комічного, їдка, викривальна, особливо дошкульна насмішка, сповнена крайної ненависті – це:
А) гумор;
Б) сатира;
В) сарказм;
Г) іронія.
Рівень 2
7. Розташуйте в хронологічній послідовності події в п’єсі Ж. Б. Мольєра «Міщанин - шляхтич»:
А) урочистий обід, улаштований Журденом на честь маркізи;
Б) весілля Леонта і дочки Журдена;
В) посвячення Журдена в «мамамуші»;
Г) зустріч Журдена з учителями і кравцем.
8. Назвіть найвідоміші твори Дж. Донна?
9. Напишіть правило «трьох єдностей».
Рівень 3
10. Доведіть, що прочитаний вами сонет 19 Донна  має філософський зміст.
11. Схарактеризуйте образ пана Журдена. Назвіть його позитивні й негативні риси.
Рівень 4
12. Схарактеризуйте образ ліричного героя 19-госонета Дж. Донна. Які засоби для його створення використав автор?


Варіант 2
Рівень 1
1. До циклу «Священні сонети» увійшло …
А) 9 поезій;
Б) 20 поезій;
В) 19 поезій;
Г) 13 поезій.
2. У сім’ї, якої віри народився поет Дж. Донн?
А) протестантів;
Б) католиків;
В) християн;
Г) буддистів.
3. У якій країні класицизм досяг найвищого розквіту:
А) Німеччина;
Б) Франція;
В) Росія;
Г) Англія.
4. Ідея про турецьких послів належить:
А) Клеонту;
Б) Ков’єлю;
В) Ніколь;
Г) Дорант.
5. Посвячений в сан турецького «мамамуші» - це епізод твору:
А) «Священні сонети»;
Б) «Міщанин-шляхтич»;
В) «Парадокси та проблеми»;
Г) «Щоб мучить мене»
6. Різновид комічного, відображення смішного в життєвих явищах
 і людських характерах – це:
А) гумор;
Б) сатира;
В) сарказм;
Г) іронія.
Рівень 2
7. Укажіть літературні напрями, які сформувались у 17 столітті
 в Європі: (кілька правильних відповідей)
А) реалізм;
Б) бароко;
В) романтизм;
Г) класицизм;
Д) сентименталізм;
Е) ренесанс.
8. Що змальовує 19 сонет циклу «Священні сонети»?
9. Напишіть видатних письменників класицизму.
Рівень 3
10. Що таке правило трьох єдностей? Назвіть визначальні риси класицизму.
11. Сформулюйте основне прагнення пана Журдена. Якими засобами він досягав мети?
Рівень 4
12. Виконайте одне з поданих завдань:
1. Схарактеруйте особливості українського бароко.
2. Напишіть твір-мініатюру на тему: «Виховний потенціал комедії «Міщанин-шляхтич».



Варіант 3
Рівень 1
1. За який твір Донна було нагороджено почесним ступенем магістра мистецтва
Оксфордського університету?
А) «По кому подзвін»;
Б) «Уявний мученик»;
В) «Поєдинок зі смертю»;
Г) «Розвиток душі».
2. Де навчався автор?
А) Оксфордський університет;
Б) Оксфордський та Кембриджський університет;
В) Орлеанський університет;
Г) Лондонський університет.
3. Хронологічні рамки класицизму:
А) XVIXVII ст.;
Б) XVIIXVIII ст.;
В) XVIIXIX ст.;
Г) XVII - XIX ст..
4. Кому з персонажів комедії Мольєра належать слова: «Мені просто сором дивитися на все, що ти виробляєш»:
А) Люсіль;
Б) Ніколь;
В) пані Журден;
Г) Клеонт.
5. Сюжет комедії «Міщанин-шляхтич» ділиться на:
А) 4 дії;
Б) 6 дій;
В) 5 дій;
Г) 2 дії.
6. Міщанський прошарок у п’єсі Мольєра «Міщанин-шляхтич» представляють:
А) Ніколь і Ков’єль;
Б) Дорант і Дорімена;
В) Люсіль і Клеонт;
Г) пан і пані Мольєр.
Рівень 2
7. Напишіть літературний термін, якому відповідає визначення: «Драматичний твір, у якому засобами гумору та сатири розвінчуються негативні суспільні побутові явища, у якому зображуються смішні життєві положення і характери».
8. Яка тема циклу «Священні сонети»?
9. Які людські вади висміює Мольєр у комедії «Міщанин-шляхтич».
Рівень 3
10. Визначте проблематику комедії «Міщанин-шляхтич».  
11. Назвіть ознаки високої комедії.
Рівень 4
12. Виконайте одне з поданих завдань:
1. Що є об’єктом сатири в комедії «Міщанин-шляхтич». Назвіть і коротко охарактеризуйте головних героїв комедії «Міщанин-шляхтич».
2. Напишіть твір-мініатюру на тему: «Навіщо людині вчитися» («Проблема виховання комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич»).





Варіант 4
Рівень 1
1. Окрім проповідей та прози Донн писав ще …
А) сонети;
Б) драми;
В) комедії;
Г) трагедії.
2. На честь Дж. Донна було названо на Меркурії:
А) гору;
Б) вулкан;
В) кратер;
Г) водоспад.
3. Укажіть, що у перекладі з італійської означає «класицизм»:
А) прекрасний;
Б) зразковий;
В) химерний;
Г) дивний.
4. Хто з учителів пана Журдена є автором думки «Найкраща відповідь на них – це стриманість і терпіння»:
А) учитель музики;
Б) учитель філософії;
В) учитель танців;
Г) учитель літератури.
5. В п’єсі «Міщанин-шляхтич» змальовано конфлікт між:
А) дворянством і духовенством;
Б) дворянством і буржуазією;
В) буржуазією і духовенством;
Г) буржуазією і дворянством.
6. Дорант і Дорімена є представниками:
А) дворянства;
Б) буржуазії;
В) духовенства;
Г) міщанства.
Рівень 2
7. Установіть відповідність між персонажами, які беруть участь у любовних колізіях п’єси «Міщанин-шляхтич»:
А) Клеонт;                                  1) Ніколь;
Б) Ков’єль;                                  2) Доримена;
В) Журден;                                  3) Люсіль.
Г) Дорант;
8. Чому в юності Дж. Донн не здобув наукового ступеня?
9. Укажіть представників літератури класицизму.
Рівень 3
10. Визначте риси класицизму  у комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич».
11. Дайте визначення поняття «філософська лірика».
Рівень 4
12. Напишіть міні-твір на одну з тем:
1. «Чи застаріла комедія Мольєра «Міщанин-шляхтич».
2. «Ліричний герой в поезіях Джона Донна»





6 коментарів: