понеділок, 11 вересня 2017 р.

Календарне планування на 10 клас. Академічний рівень НА 2017-2018 Н.Р.

10 клас (академічний рівень, 2 год. на тиждень)

Тема
Дата
Примітки
Вступ. Із літератури реалізму (31 год.)


1.                   
Загальна характеристика розвитку культури та літератури XIX ст.  Реалізм як напрям у світовій літературі.


2.                   
Розквіт реалістичної літератури, його зв'язок із розвитком природничих наук. Майстри соціальної прози: Стендаль, О. Бальзак, Г. Флобер, Ч.Діккенс, Г. Джеймс, Ф. Достоєвський, Л. Толстой, А. Чехов та ін. Роль художньої літератури у культурному та суспільному житті XIX ст.


3.                   
Стендаль (1783-1842). Життя та світоглядно-естетичні позиції митця; їх втілення у творчості. Синтез романтизму та реалізму у творах Стендаля.




4.                   
Роман "Червоне і чорне" як художнє втілення гострої критики режиму Реставрації. Поєднання соціально-політичного і психологічного аспектів


5.                   
Конфлікт головного героя Жульєна Сореля із суспільством як сюжетний стрижень роману



6.                   
РМ 1 (п) Шлях Жульєна Сореля — це шлях злету чи шлях падіння?


7.                   
Роль жіночих образів у долі Жульєна Сореля та втіленні авторського задуму


8.                   
Онорé де Бальзак (1799–1850).  Життєвий і творчий шлях письменника.  Бальзак і Україна. .


9.                   
«Людська комедія» – грандіозна енциклопедія життя Франції першої половини XIX ст., її проблематика і структура.


10.               
«Гобсек». Система образів  повісті. Композиція і стиль твору


11.               
РМ 2 (у) Диспут: Влада золота та її філософія в повісті «Гобсек». Романтичні й реалістичні риси неоднозначного образу «філософа й скнари» Гобсека.


12.               
Зіставлення образів Фанні Мальво і Анастазі де Ресто. Роль Дервіля в розгортанні й відтворенні подій повісті.


13.               
КР 1.  Контрольний твір за творами Стендаля та Бальзака


14.               
Чарльз Діккенс (1812–1870). Життєвий і творчий шлях письменника. Творчість Діккенса як одна з вершин англійської літератури, реалістичні та романтичні тенденції у його прозі. Місце роману «Пригоди Олівера Твіста» у творчій спадщині Ч. Діккенса. Соціальна дієвість творчості Діккенса.


15.               
«Пригоди Олівера Твіста». Художня модель англійського суспільства та засоби її створення у романі. Специфіка зображення різних суспільних верств Англії 30-х років ХІХ ст. Іронія і сарказм Чарльза Діккенса


16.               
Засудження жаги до наживи, холодного розрахунку та бездуховності суспільства. "Деромантизація" злочинного світу. Художнє втілення ідеї гуманізму у романі Ч.Діккенса "Пригоди Олівера Твіста".


17.               
Провідні засоби індивідуалізації персонажів роману Діккенса "Пригоди Олівера Твіста". Характеристика образу Олівера Твіста


18.               
КР 2. Творчість  Ч.Діккенса (тести)


19.               
Фéдір Достоєвський (1821–1881).  Життєвий і творчий шлях письменника. Творчість Достоєвського як одна з вершин російської і всесвітньої літератури. Філософські, етичні й естетичні погляди письменника та їхнє втілення в художніх творах.


20.               
Роман «Злочин і кара» як утілення нового, полі-фонічного типу художнього мислення. Філософські, соціальні, психологічні й морально-етичні ідеї твору.


21.               
Роль художнього часу і простору в романі Ф. Достоєвського "Злочин і кара". Специфіка образу Петербурга у творі


22.               
Еволюція образу Раскольнікова і розвінчання теорії сильної особистості, «надлюдини».


23.               
Система образів роману, значення і символіка його назви.


24.               
Лев Толстóй (1828–1910). Життєвий і творчий шлях письменника. Творчість Льва Толстого як найповніший вияв можливостей реалістичної літератури. Духовні й творчі шукання та здобутки письменника.


25.               
Роман "Анна Кареніна". Система образів роману, пластичність змалювання й психологічна глибина характерів. "Діалектика душі" толстовських героїв


26.               
Сімейні стосунки у романі


27.               
Суперечливість образу Анни Кареніної.


28.               
Образ Левіна, його автобіографічна складова. Паралелізм у композиції роману, особливості стилю.


29.               
ПЧ 1. Чехов. Оповідання.


30.               
ПЧ 2. Чехов. Оповідання.


31.               
КР 3. Творчість Л.Толстого та Ф.Достоєвського (тести)


32.               
Підсумковий урок


Роман ранньомодерністської доби (12 год.)
33.               
Світоглядно-естетичні зрушення в мистецтві та літературі середини ХІХ ст... Роман ранньомодерністської доби.


34.               
Емíль Золя (1840 – 1902). Життєвий і творчий шлях письменника. Е.Золя – французький письменник, теоретик натуралізму. Цикл романів Золя “Ругон-Маккари” – “природнича й соціальна історія однієї родини в добу Другої імперії”.


35.               
Роман "Кар'єра Ругонів" як вступ до циклу. Провідні теми й мотиви твору


36.               
Своєрідність відображення художньої моделі часу й місця в ній родини Ругонів


37.               
Співвідношення духовного і матеріального в романі "Кар'єра Ругонів". Родина Ругонів. Новаторство Золя у художньому втіленні проблеми влади грошей.


38.               
 Óскар Уáйльд (1854–1900). Життєвий і творчий шлях письменника. Уайльд – письменник англійського раннього модернізму. Естетизм Уайльда, імпресіоністичність стилю.


39.               
«Портрет Доріана Грея». Аналіз "Передмови" до роману


40.               
Система образів роману "Портрет Доріана Грея". Втілення в образах головних героїв різних аспектів естетизму. Парадоксальність характеру Доріана Грея


41.               
Філософсько-естетичні та моральні проблеми твору. Своєрідність художнього вирішення конфлікту Краси й Моралі


42.               
РМ 3 (у) "Світло" і "темрява" долі Доріана Грея. Чи може Краса бути моральною?


43.               
Символіка, риси інтелектуального роману у "Портреті Доріана Грея" у зв'язку з авторським задумом твору


44.               
КР 4. Контрольний твір творами Е.Золя та О.Уайльда


Традиції і новаторські зрушення в поезії середини – другої половини XIX ст. (9 год.)
45.               
Загальна характеристика провідних шляхів розвитку поезії сер. ХІХ ст. Етичні та естетичні засади соціально спрямованої лірики (М.Некрасов). Нові грані романтичного поетичного світу в творчості «пізніх» романтиків (Ш.Бодлера, В.Вітмена, Ф.Тютчева). Принципи «чистого мистецтва» у поезії (група «Парнас», творчість А.Фета). Світоглядно-естетичні зрушення у мистецтві та літературі. Поняття про декаданс.


46.               
Микóла Некрáсов (1821 – 1877). Життєвий і творчий шлях письменника. Некрасов як «співець страждань народних», перегуки з Шевченком. Поетичне новаторство Некрасова: поєднання поезії з прозою, наближення поетичної мови до розмовної інтонації.


47.               
Аналітико-інтерпретаційне дослідження поезій “О шостій вчора завернув...”; «Роздуми біля парадного під’їзду»; «Трійка»; «На смерть Шевченка».. Тема поета і поезії у ліриці митця


48.               
ПЧ 3. Поезія Тютчева


49.               
ПЧ 4. Поезія Фета


50.               
Виразне читання напам’ять поезій Некрасова, Тютчева, Фета


51.               
Волт    Вітмен (1819–1892).     Життєвий і творчий шлях письменника. Вітмен — американський поет-новатор. Зв'язок його поезії з романтичними традиціями та трансценденталізмом.


52.               
Збірка «Листя трави», її провідні теми й мотиви. Звернення до вільного вірша (верлібру). «Пісня про себе» — програмовий твір поета.


53.               
КР 5. Поезія М.Некрасова та В.Вітмена (тести)


Із поезії французького символізму (13 год.)
54.               
Символізм як літературний напрям останньої третини XIX — початку XX ст. Основні естетичні принципи та поетичне новаторство символістів. Поняття про символ як основ­ний засіб поетичного самовираження, його потрак­тування французькими символістами: спонтанність з’яви, непроясненість і багатозначність, “підказу­вання” смислів і простір для відгадування. Сугéстія (навіювання) як важливий художній засіб симво­лістської поезії. Зняття інформаційно-розповідної функції поетичної мови.


55.               
Шарль Бодлер (1821–1867) Життєвий і творчий шлях письменника. Бодлер – французький поет другої половини XIX ст., пізній романтик і один із зачинателів символізму. Світогляд і естетичні погляди Бодлера і збірка “Квіти зла». Протиставлення дійсності й ідеалу як семантико-образна вісь збірки. Пошуки “сучасної краси», “видобування краси зі зла» в поезії Бодлера.


56.               
Традиційність і своєрідність вирішення проблеми “поет і натовп» у поезії «Альбатрос».


57.               
Філігранність поетичної техніки вірша “Вечорова гармонія”.


58.               
Шарль Бодлер. «Відповідності». Тлумачення предметних образів як «видимих знаків» ідей, почуттів, душевних станів в поезії Ш. Бодлера.


59.               
Поль Верлен (1844–1896). Життя і творчий шлях. "Поетичне мистецтво" Поля Верлена як поетичний маніфест символізму.


60.               
Художньо-смислове новаторство "поезії душі" Поля Верлена. Сугестивний характер віршів "Забуті арієти", «Осіння пісня», "Так тихо серце плаче…"


61.               
Артюр Рембо (1854–1891). Життя і творчий шлях.   Сугéстія (навіювання) як важливий художній засіб символістської поезії.


62.               
Асоціативно-чуттєва картина Всесвіту у віршах "Відчуття" та "Голосівки"


63.               
Розкодування смислів вірша Артюра Рембо "П'яний корабель"


64.               
  Виразне читання віршів напам’ять.


65.               
РМ 4 (п) Написання асоціативного етюду враження від символістської поезії


66.               
КР 6.  Творчість Ш.Бодлера, П.Верлена, А.Рембо


67.               
Літературна вікторина


68.               
Повторення вивченого протягом року


69.               
Обговорення списку літератури на 11 клас


70.               
Підсумковий урок




Немає коментарів:

Дописати коментар