10
клас (академічний рівень, 2 год. на тиждень)
|
|||
Тема
|
Дата
|
Примітки
|
|
Вступ. Із літератури реалізму (31 год.)
|
|||
1.
|
Загальна характеристика
розвитку культури та літератури XIX ст.
Реалізм як напрям у світовій літературі.
|
||
2.
|
Розквіт реалістичної
літератури, його зв'язок із розвитком природничих наук. Майстри соціальної
прози: Стендаль, О. Бальзак, Г. Флобер, Ч.Діккенс, Г. Джеймс, Ф.
Достоєвський, Л. Толстой, А. Чехов та ін. Роль художньої літератури у
культурному та суспільному житті XIX ст.
|
||
3.
|
|||
4.
|
Роман "Червоне і чорне" як художнє втілення гострої критики режиму
Реставрації. Поєднання соціально-політичного і психологічного аспектів
|
||
5.
|
Конфлікт головного героя
Жульєна Сореля із суспільством як сюжетний стрижень роману
|
||
6.
|
РМ 1 (п) Шлях Жульєна Сореля — це шлях злету чи шлях падіння?
|
||
7.
|
Роль жіночих образів у долі Жульєна Сореля та втіленні
авторського задуму
|
||
8.
|
Онорé
де Бальзак (1799–1850). Життєвий і
творчий шлях письменника. Бальзак і
Україна. .
|
||
9.
|
«Людська
комедія» – грандіозна енциклопедія життя Франції першої
половини XIX ст., її проблематика і структура.
|
||
10.
|
«Гобсек». Система
образів повісті. Композиція і стиль
твору
|
||
11.
|
РМ 2 (у) Диспут:
Влада золота та її філософія в повісті «Гобсек». Романтичні й реалістичні риси неоднозначного образу «філософа й скнари»
Гобсека.
|
||
12.
|
Зіставлення образів Фанні Мальво і
Анастазі де Ресто. Роль Дервіля в розгортанні й відтворенні подій повісті.
|
||
13.
|
КР 1. Контрольний твір за творами Стендаля та Бальзака
|
||
14.
|
Чарльз Діккенс (1812–1870). Життєвий і творчий шлях письменника. Творчість
Діккенса як одна з вершин англійської літератури, реалістичні та романтичні
тенденції у його прозі. Місце роману «Пригоди
Олівера Твіста» у творчій спадщині Ч. Діккенса. Соціальна дієвість
творчості Діккенса.
|
||
15.
|
«Пригоди Олівера Твіста». Художня модель англійського суспільства та засоби її
створення у романі. Специфіка зображення різних суспільних верств Англії 30-х
років ХІХ ст. Іронія і сарказм Чарльза Діккенса
|
||
16.
|
Засудження жаги до наживи,
холодного розрахунку та бездуховності суспільства. "Деромантизація"
злочинного світу. Художнє втілення ідеї гуманізму у романі Ч.Діккенса
"Пригоди Олівера Твіста".
|
||
17.
|
Провідні засоби
індивідуалізації персонажів роману Діккенса "Пригоди Олівера
Твіста". Характеристика образу Олівера Твіста
|
||
18.
|
КР 2. Творчість Ч.Діккенса (тести)
|
||
19.
|
Фéдір Достоєвський (1821–1881). Життєвий і
творчий шлях письменника. Творчість Достоєвського як одна з вершин російської
і всесвітньої літератури. Філософські, етичні й естетичні погляди письменника
та їхнє втілення в художніх творах.
|
||
20.
|
Роман «Злочин і кара» як утілення нового, полі-фонічного типу художнього
мислення. Філософські, соціальні, психологічні й морально-етичні ідеї твору.
|
||
21.
|
Роль художнього часу і простору
в романі Ф. Достоєвського "Злочин і кара". Специфіка образу
Петербурга у творі
|
||
22.
|
Еволюція образу Раскольнікова і
розвінчання теорії сильної особистості, «надлюдини».
|
||
23.
|
Система образів роману,
значення і символіка його назви.
|
||
24.
|
Лев Толстóй (1828–1910). Життєвий і творчий шлях письменника. Творчість
Льва Толстого як найповніший вияв можливостей реалістичної літератури.
Духовні й творчі шукання та здобутки письменника.
|
||
25.
|
Роман "Анна Кареніна". Система образів роману, пластичність змалювання й
психологічна глибина характерів. "Діалектика душі" толстовських
героїв
|
||
26.
|
Сімейні стосунки у романі
|
||
27.
|
Суперечливість образу Анни
Кареніної.
|
||
28.
|
Образ Левіна, його
автобіографічна складова. Паралелізм у композиції роману, особливості стилю.
|
||
29.
|
ПЧ 1. Чехов. Оповідання.
|
||
30.
|
ПЧ 2. Чехов. Оповідання.
|
||
31.
|
КР 3. Творчість
Л.Толстого та Ф.Достоєвського (тести)
|
||
32.
|
Підсумковий урок
|
||
Роман ранньомодерністської доби (12 год.)
|
|||
33.
|
Світоглядно-естетичні зрушення
в мистецтві та літературі середини ХІХ ст... Роман ранньомодерністської доби.
|
||
34.
|
Емíль Золя (1840 – 1902). Життєвий і творчий шлях письменника. Е.Золя –
французький письменник, теоретик натуралізму. Цикл романів Золя
“Ругон-Маккари” – “природнича й соціальна історія однієї родини в добу Другої
імперії”.
|
||
35.
|
Роман "Кар'єра Ругонів" як вступ до циклу. Провідні теми й мотиви твору
|
||
36.
|
Своєрідність відображення
художньої моделі часу й місця в ній родини Ругонів
|
||
37.
|
Співвідношення духовного і
матеріального в романі "Кар'єра Ругонів". Родина Ругонів.
Новаторство Золя у художньому втіленні проблеми влади грошей.
|
||
38.
|
Óскар
Уáйльд (1854–1900). Життєвий і творчий шлях письменника. Уайльд –
письменник англійського раннього модернізму. Естетизм Уайльда,
імпресіоністичність стилю.
|
||
39.
|
«Портрет Доріана Грея». Аналіз "Передмови" до роману
|
||
40.
|
Система образів роману
"Портрет Доріана Грея". Втілення в образах головних героїв різних
аспектів естетизму. Парадоксальність характеру Доріана Грея
|
||
41.
|
Філософсько-естетичні та
моральні проблеми твору. Своєрідність художнього вирішення конфлікту Краси й Моралі
|
||
42.
|
РМ 3 (у) "Світло"
і "темрява" долі Доріана Грея. Чи може Краса бути моральною?
|
||
43.
|
Символіка, риси
інтелектуального роману у "Портреті Доріана Грея" у зв'язку з
авторським задумом твору
|
||
44.
|
КР 4. Контрольний
твір творами Е.Золя та О.Уайльда
|
||
Традиції і новаторські зрушення в поезії середини – другої половини XIX
ст. (9 год.)
|
|||
45.
|
Загальна характеристика
провідних шляхів розвитку поезії сер. ХІХ ст. Етичні та естетичні засади
соціально спрямованої лірики (М.Некрасов). Нові грані романтичного поетичного
світу в творчості «пізніх» романтиків (Ш.Бодлера, В.Вітмена, Ф.Тютчева).
Принципи «чистого мистецтва» у поезії (група «Парнас», творчість А.Фета). Світоглядно-естетичні
зрушення у мистецтві та літературі. Поняття про декаданс.
|
||
46.
|
Микóла Некрáсов (1821 – 1877). Життєвий і творчий шлях письменника. Некрасов як
«співець страждань народних», перегуки з Шевченком. Поетичне новаторство
Некрасова: поєднання поезії з прозою, наближення поетичної мови до розмовної
інтонації.
|
||
47.
|
Аналітико-інтерпретаційне
дослідження поезій “О шостій вчора завернув...”; «Роздуми біля парадного під’їзду»;
«Трійка»; «На смерть Шевченка».. Тема поета і
поезії у ліриці митця
|
||
48.
|
ПЧ 3. Поезія Тютчева
|
||
49.
|
ПЧ 4. Поезія Фета
|
||
50.
|
Виразне читання напам’ять поезій Некрасова,
Тютчева, Фета
|
||
51.
|
Волт Вітмен
(1819–1892). Життєвий і творчий шлях письменника.
Вітмен — американський поет-новатор. Зв'язок його поезії з романтичними
традиціями та трансценденталізмом.
|
||
52.
|
Збірка «Листя трави», її провідні теми й мотиви. Звернення до вільного
вірша (верлібру). «Пісня про себе»
— програмовий твір поета.
|
||
53.
|
КР 5. Поезія
М.Некрасова та В.Вітмена (тести)
|
||
Із поезії французького символізму (13 год.)
|
|||
54.
|
Символізм як літературний
напрям останньої третини XIX — початку XX ст. Основні естетичні принципи та
поетичне новаторство символістів. Поняття
про символ як основний засіб поетичного самовираження, його потрактування
французькими символістами: спонтанність з’яви, непроясненість і
багатозначність, “підказування” смислів і простір для відгадування. Сугéстія
(навіювання) як важливий художній засіб символістської поезії. Зняття
інформаційно-розповідної функції поетичної мови.
|
||
55.
|
Шарль Бодлер (1821–1867) Життєвий і творчий шлях письменника. Бодлер –
французький поет другої половини XIX ст., пізній романтик і один із
зачинателів символізму. Світогляд і естетичні погляди Бодлера і збірка “Квіти
зла». Протиставлення дійсності й ідеалу як семантико-образна вісь збірки.
Пошуки “сучасної краси», “видобування краси зі зла» в поезії Бодлера.
|
||
56.
|
Традиційність і своєрідність
вирішення проблеми “поет і натовп» у поезії «Альбатрос».
|
||
57.
|
Філігранність поетичної техніки
вірша “Вечорова гармонія”.
|
||
58.
|
Шарль Бодлер. «Відповідності». Тлумачення
предметних образів як «видимих знаків» ідей, почуттів, душевних станів в
поезії Ш. Бодлера.
|
||
59.
|
Поль Верлен (1844–1896). Життя і творчий шлях. "Поетичне мистецтво" Поля Верлена як поетичний маніфест
символізму.
|
||
60.
|
Художньо-смислове новаторство
"поезії душі" Поля Верлена. Сугестивний характер віршів "Забуті арієти", «Осіння
пісня», "Так тихо серце плаче…"
|
||
61.
|
Артюр Рембо (1854–1891). Життя і творчий шлях. Сугéстія
(навіювання) як важливий художній засіб символістської поезії.
|
||
62.
|
Асоціативно-чуттєва картина
Всесвіту у віршах "Відчуття"
та "Голосівки"
|
||
63.
|
Розкодування смислів вірша
Артюра Рембо "П'яний
корабель"
|
||
64.
|
Виразне
читання віршів напам’ять.
|
||
65.
|
РМ 4 (п) Написання асоціативного етюду враження від
символістської поезії
|
||
66.
|
КР 6. Творчість Ш.Бодлера,
П.Верлена, А.Рембо
|
||
67.
|
Літературна вікторина
|
||
68.
|
Повторення вивченого протягом
року
|
||
69.
|
Обговорення списку літератури
на 11 клас
|
||
70.
|
Підсумковий урок
|
понеділок, 11 вересня 2017 р.
Календарне планування на 10 клас. Академічний рівень НА 2017-2018 Н.Р.
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар